Oferte locuri de munca top

Drumul expres Oradea-Arad: Vor începe lucrarile topografice

Moment important pentru drumul expres Oradea-Arad: analiza multicriterială a proiectului a fost aprobată de către Ministerul Transportului.

Cu alte cuvinte, traseul drumului expres care va realiza legătura între cele două reședințe de județ a fost avizat și va urma ca în scurtă vreme să fie licitat.

Comisia tehnico-economică din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat varianta cu cel mai mare punctaj, după ce au fost analizate patru trasee, din punct de vedere tehnic, financiar, mediu și social.

Varianta acceptată are valoarea de 1,38 miliarde euro. Lungimea drumului este de 119 km, cu două benzi pe sens, cu 75 de pasaje supraterane și poduri, peste cursuri de apă și intersecții cu alte drumuri.

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a explicat: „Începând de luni (n.r. -4 octombrie), echipele de topografi care sunt parte a echipei Consitrans vor fi în teren și vor începe lucrările topografice. Peste două săptămâni își încep activitatea echipele care realizează studiile geologice. Estimăm că până în primăvara anului viitor studiul de fezabilitate va fi gata, ca în primăvara anului 2023 să avem un contract cu un constructor pentru începerea lucrărilor. Conform proiectantului, durata de execuție va fi de 36 de luni, deci spre finalul anului 2025 am putea deja circula pe unele structuri din drumul expres Oradea – Arad”.

Drumul pleacă din legătura dintre Centura Oradea și Autostrada Transilvania. Primul nod rutier este la aproximativ 8 kilometri de Oradea, la intersecția dintre drumul comunal care asigură accesul în localitatea Livada, comuna Nojorid. Următorul nod rutier este la intersecția dintre DX și Drumul Național 19, în zona localităților Cefa și Gepiu. Al treilea nod rutier este în zona Municipiului Salonta, la intersecția cu drumul județean care leagă Salonta de Tinca și Beiuș, iar al patrulea nod este la limita cu județul Arad, în zona comunelor Avram Iancu și Zerind.

Aradul și Bihorul nu sunt la primul proiect de colaborare pentru dezvoltarea infrastructurii.

Arad a făcut pași importanți și într-un alt proiect consistent, de această dată pe calea ferată: modernizarea căii ferate Arad-Timișoara. Este vorba de un proiect de 800 milioane de euro din fonduri europene în cadrul căruia se fac deja exproprieri pentru noul traseu în Arad, Șagu, Vinga și Vladimirescu.

Dacă drumul expres Arad-Oradea va scoate traficul greu din cartierul Gai al municipiului Arad, prin investiția în calea ferată Arad-Timișoara se va scoate traficul feroviar din cartierul Micălaca, se va realiza un pod nou peste Mureș și un pasaj peste calea ferată.

Valoarea cumulată a celor două proiecte este de circa 2,2 miliarde de euro la care se adaugă încă 1,2 miliarde euro investiții în calea ferată Curtici-Arad-Săvârșin. Toate aceste investiții sunt în curs.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/octombrie 2021

 

Sus